Shqip Română
Histori

ROMBAC 1-11 – Fluturimi i Parë Ndërkombëtar i Avionit të Parë Rumun të Pasagjerëve, 42 Vjet Më Parë

ROMBAC 1-11 – Fluturimi i Parë Ndërkombëtar i Avionit të Parë Rumun të Pasagjerëve, 42 Vjet Më Parë

Më 23 mars 1983, aviacioni rumun shënoi një moment historik me realizimin e fluturimit të parë ndërkombëtar të avionit të parë të pasagjerëve të prodhuar në vend, ROMBAC 1-11. Ky fluturim, i cili lidhte Bukureshtin me Londrën, përfaqësonte kulmin e një përpjekjeje të gjatë dhe ambicioze për të vendosur Rumaninë në hartën e prodhuesve të avionëve komercialë.

ROMBAC 1-11 ishte një version i licencuar i avionit britanik BAC 1-11, i ndërtuar në uzinën e Avioneve të Bukureshtit, aktualisht Romaero Băneasa. Avioni ishte i pajisur me dy motorë turboreaktorë me rrjedhë të dyfishtë Rolls-Royce Spey Mk 512-14DW, të prodhuar nën licencë në Turbomecanica Bukuresht, secili me një shtytje prej rreth 6,000 kgf. Me një kapacitet deri në 119 pasagjerë, një shpejtësi lundrimi prej 870 km/h dhe një autonomi fluturimi prej 3,500 kilometrash, ROMBAC 1-11 ishte projektuar për fluturime me distanca të mesme.

Projekti ROMBAC filloi në vitin 1979, kur presidenti Nicolae Ceaușescu nënshkroi një kontratë për prodhimin e avionëve BAC 1-11 në Rumani. Objektivi ishte ndërtimi i 80 avionëve, me një pjesë të konsiderueshme të komponentëve të prodhuar në vend. Megjithatë, deri në vitin 1989, vetëm nëntë avionë u përfunduan dhe u dorëzuan, ndërsa dy të tjerë mbetën të papërfunduar.

Avionët ROMBAC 1-11 u përdorën fillimisht nga kompanitë TAROM dhe Romavia, dhe më pas u eksportuan në kompani të tjera në Azi dhe Afrikë. Pavarësisht nga përpjekjet për të rifilluar prodhimin me motorë më efikasë dhe kabina të modernizuara, projekti nuk arriti të ringjallej pas rënies së regjimit komunist.

Sot, disa nga avionët ROMBAC 1-11 janë ruajtur si pjesë e trashëgimisë kulturore të Rumanisë. Në vitin 2021, dy prej tyre u klasifikuan si pasuri të trashëgimisë kulturore kombëtare, duke theksuar rëndësinë e tyre historike dhe teknologjike për vendin.

ROMBAC 1-11 mbetet një simbol i ambicies dhe inovacionit rumun në fushën e aviacionit, duke dëshmuar përpjekjet e vendit për të zhvilluar industrinë e tij të aviacionit në një periudhë të vështirë historike.


Postime të Ngjashme